Böcker

Jag tänkte tipsa om lite böcker..hehe.


Ondvinter.

"Ondvinter kommer med en kyla som tränger in i människors hjärtan och sinnen. Ingen kan veta vem som drabbats, vem som gåt att lita på, evm som inte är i vinterkungens våld."

En bra bok om man gillar fantasy. Inte min smak presis men den
är helt ok.

Den är bättre än den låter;)


Jag saknar Abby.

" Emma och Abby var bästisar. De hängde alltid ihop, skrattade och hade roligt. Tills något hände. Ingen vet vad och Emma pratar aldrig om det. Emma skaffar nya kompisar och glömmer nästan Abby. Men så försvinner Abby. Emma träffar henne på bussen samma dag och är den sissta som ser henne. Varför är Emma så hemlighetsfull?
Och vad har egentiligen hänt Abby?"


En fin bok som jag kommer att läsa om och om igen.



14 År Till Salu.
Detta är den sanna berättelsen om en 14-årigen Tessan, som lever att liv som de flesta välanpassade svenska tonnåringar: hon bor i radhus i en mellansvensk stad, harmonisk med mamma, pappa, storasyster och lillebror. I skolan går studierna bra och stundera i stallet är många och lyckliga.
Men någor går snett, riktigt snett. Startskottet är en våldtäckt, och av alla är gärningsmannen den"hyggliga" killen i stallet. Tessan tige, lider och självkänslan faller. När kompisen föreslår sexförsäljning via nätet för att tjäna snabba pengar, rycker hon på axlarna och säger: " varför inte?.
Värre än det här kan det ju inte bli, eller?
Jo, det kan det. Och Tessan dras in i en ond cirkel. Snart får hon inte ens betalt av de männen som regelbundet ringer och kräver om att få utnyttja henne. Syrrans ex-kille är en av de värsta. Tessan byter gymnasiun och flyr långt ifrån hemstaden, men männen hittar henne. Ingen omkring henne märker vad som pågår. Finns det inget slut?

En hemsk bok. fast ändå bra.


Varför blir jag jämt fäst vi sorliga och hemska böcker?


Kommentarer
Postat av: isabella l .

Dem låter bra =) Du får ge mig typ 20 böcker som du har läst och tycker är bra till mig, haha ska försöka läsa många böcker den här terminen ;) Hahaha :D<3

2010-01-19 @ 20:57:34
URL: http://issaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0